Hoe ziet de winkel van de toekomst eruit, wie 6 oktober in het Zaantheater naar de bijeenkomst met detailhandelsspecialist Cor Molenaar is geweest weet meer. Op uitnodiging van SBZ, ZON en de Rabobank hebben de aanwezige ondernemers nieuwe inzichten gekregen. Cor, schrijver van oa. het boek „Redt de winkel” en geboren Zaankanter was enthousiast over Stadshart Zaandam en complimenteerde de gemeente met het onderscheidende centrum dat is neergezet. Maar hij schudt ons wakker en laat zien dat er nog veel te bereiken is. Uit onderzoeken is gebleken dat rond 30% van de Zaankanters zijn aankopen buiten de Zaanstreek doet, wanneer we deze bestedingen binnen de Zaanstreek weten te krijgen is het een realistisch doel om 24 miljoen omzetstijging te creëren. Van groot belang is samenwerken, zorg voor een totale verwenbeleving, verbind toerisme, horeca en winkels aan elkaar. Laat niets aan het toeval over, kijk waar je in 2020 wilt zijn en maak dat je doel.

Onze conclusie: er is nu een mooi Stadshart, toeristische plekjes genoeg, mar een grotere beleving kan veel beter bereikt worden als we ook buiten onze winkel kijken. Een ondernemersfonds is hierbij belangrijk gereedschap om te vertellen hoe leuk het is om in Stadshart Zaandam te komen winkelen. Laten we elkaar scherp houden en pak de kansen die ons naar 2020 brengen. SBZ maakt zich hiervoor sterk en kan alle ideeën gebruiken.

Voor meer informatie klik hier of bezoek de website van Cor Molenaar