Op maandag 6 oktober 2014 organiseren Rabobank Zaanstreek, Stadshart Zaandam en het Zaans Ondernemers Netwerk (ZON) de bijeenkomst ‘De winkel van de toekomst’ voor de detailhandel.

Wat kunt u op deze avond verwachten:

– Professor Cor Molenaar zoemt in op de lokale situatie van de Zaanstreek;

– U ontvangt als retailer praktische tips/handvatten om direct mee aan de slag te gaan;

– Een avond vol inspiratie voor een goede en effectieve aanpak.

 

Cor Molenaar

Tijdens deze bijeenkomst geeft professor Cor Molenaar een presentatie. Cor is onder andere auteur van de boeken ‘Het einde van winkels?’ en ‘Red de winkel!’ Cor Molenaar schetst in hoofdlijnen welke ontwikkelingen er gaande zijn in de retail. Ontwikkelingen die grote invloed hebben op het voortbestaan van winkels en de omvang van de Nederlandse winkelstructuur. De opkomst van (mobiel) internet, het veranderend oriëntatie- en koopgedrag zorgt ervoor dat steeds meer via internet wordt verkocht. Toch zijn er voor de consument voldoende motieven om hun aankopen in fysieke winkels te doen. U zult echter met uw bedrijfsvoering op die motieven moeten inspelen. Daarbij heeft u ondersteuning nodig van vastgoedbeheerders, lokale en regionale overheden en leveranciers. Met deze presentatie ontvangt u tips om hier direct mee aan de slag te gaan.


Locatie

De bijeenkomst vindt plaats in het Zaantheater, Nicolaasstraat 3 in Zaandam.

 

Programma

19:00 uur: Ontvangst

19:30 uur: Opening

19:45 uur: Presentatie ‘Winkel van de toekomst!’ door professor Cor Molenaar

20:45 uur: Vragen

21:15 uur: Netwerkgelegenheid

 

Aanmelden

U kunt zich aanmelden via het www.zaantheater.nl De kaarten zijn € 27,50 per stuk ex. b.t.w. Wees er snel bij want op = op!

 

Achtergrondinformatie

Consumentengedrag verandert ingrijpend. We krijgen te maken met nieuwe dimensies, die de unctie van winkels permanent doet veranderen. De beschikbaarheid en laagdrempeligheid van internet, die met de komst van tablets en smartphones enorm is vergroot, geeft de consument de regie in handen. Shoppen kan thuis op de bank. Social media vergroot de interactie tussen consumenten onderling. Uw doelgroep weet snel of ze bij u moeten zijn om te kopen! De Retail keert, maar de huidige technologieën en inzichten geven u als winkelier ook kansen. Als u deze grijpt, verstaat u straks de consument en bent u in staat goed in te spelen op zijn behoeften.

‘De term ‘Het Nieuwe Winkelen’ gaat over de gezamenlijke aanpak van winkeliers, gemeente en maatschappelijk betrokken organisaties om de leefbaarheid van de regio te behouden door de winkelbeleving aan de huidige tijd en de huidige consument aan te passen’.

cor molenaar 2 cor molenaar rabo zon